esti CEO-ul unei companii listate la bursa, o companie care vinde sange. pretul de vanzare al unei unitati de sange pentru statele din america centrala este de 50 euro. se intampla ca in miezul noptii sa primesti un telefon de la un sef de stat al unei tari in curs de dezv din am centrala, care-ti cere sange pentru oamenii lui, afectati de un cutremur devastator. esti ultima si singura speranta. e vorba de 100 000 de oameni, si fiecare dintre ei are nevoie de o unitate de sange ca sa supravietuiasca. tara e saraca si nu are decat un milion de euro pentru achizitionarea sangelui. nu poti sa le dai pe imprumut. in ceea ce priveste piata ai 3 factori care conteaza: serviciul - sa livrezi la timp; pretul si puritatea sangelui. in acest context beneficiile obtinute din PR nu conteaza, nu te ajuta sa castigi capital de imagine. chiar daca le dai cele 100 000 unitati de sange, firma va mai avea destul in inventar ca sa satisfaca cererea locala. 100 000 unitati de sange ar fi echivalentul a aprox 2% din CA.
ceea ce ai de facut este sa-i zici presedintelui pretul pentru unitatea de sange considerand variantele din tabel.
nu exista raspuns corect/incorect la problema asta. e doar de reflectat. raspunsurile in clasa au fost cel putzin surprinzatoare. dar va las mai intai sa va ganditi si apoi o sa pun si raportul raspunsurilor colegilor mei.
copyright Steve Salbu, 2008
1 comment:
deci, care era raportul, suntem curiosi
Post a Comment